Vanuit de kern gezond


Slechte voeding en/of slechte opname staat gelijk aan slechte gezondheid.

Er zijn veel verschillende soorten cellen in het vrouwelijk lichaam; botvormende cellen, rode en witte bloedcellen, cellen die bindweefsel vormen om ons bijeen te houden, cellen die zuur afscheiden in de maag om ons te helpen voedsel te verteren, cellen die vet opslaan in vetweefsel zodat we klaar zijn om een hongersnood of droogte te overleven, en de kiemcellen die eicellen vormen. De lijst is eindeloos. De basisstructuur is dezelfde, maar de functie is voor elke cel heel verschillend. Samen vormen de cellen het lichaam waarin wij leven. Elk celtype is afhankelijk van de voedingsstoffen in onze voeding om volledig functioneel te zijn. Een laag gehalte aan essentiële voedingsstoffen leidt ertoe dat de celfunctie begint te haperen.
Optimale voeding en een gezond spijsverteringsstelsel helpen ervoor te zorgen dat alle cellen efficiënt werken.

We kunnen niet verwachten dat een ziek lichaam begint te genezen voordat het de hulpmiddelen (voeding) heeft die het van binnenuit nodig heeft. Het is de kwaliteit van het voedsel dat gegeten wordt die het verschil kan maken in hoe onze lichaamscellen functioneren, inclusief de cellen in het voortplantingssysteem. Door regelmatig vers en gezond voedsel te eten, geeft je het lichaam de brandstof die het nodig heeft om zichzelf gezond te houden. Brandstof omvat in dit geval de macronutriënten (zoals koolhydraten, eiwitten, vetten en oliën) en de micronutriënten (de 52 bekende vitaminen en mineralen) plus de verbindingen die bekend staan als fytochemicaliën.

Aanpassing van de levensstijl door educatie, aanpassing van het dieet en cognitieve en gedragsmatige behandeling wordt beschouwd als een van de meest effectieve manieren om gezondheid te handhaven. 

  • Uitgebreide persoonlijke intake en flexibele begeleiding
  • breed opgeleid
  • meten is weten (smartscale en biofeedback)
  • integrale aanpak (body, mind en spirit)
  • op basis van gedegen wetenschappelijke onderzoeken
  • ervaringsdeskundige auto-immuun ziekten en voeding
  • nutritionele ketose specialist
  • S.M.A.R.T. Stappenplan
  • geen voedingstekorten
  • geen spierverlies
  • geen carb cravings
  • geen honger
  • lekker en gevarieerd eten
  • thuismonitortesten
  • duurzaam gewichtsverlies
  • beter inzicht in eigen valkuilen en saboteurs door coaching
  • aanvullende professionele beweeg en trainingsschema’s

Waarom zou je voor mij kiezen?

Dat heeft vooral te maken met mijn persoonlijk verhaal, wat je op de volgende pagina leest. Als voedingscoach ben ik in beginsel opgeleid volgens de schijf van vijf ofwel het mediterraans dieet. Door mijn eigen gezondheidsuitdagingen ben ik me echter al vrij snel daarna gaan verdiepen en specialiseren in metabole, hormonale en cel gezondheid. klik hier

Maak eens een afspraak voor een gratis online kennismakingsgesprek waarin ik je gelijk drie inzichten geef die jou in het dieet hamster wiel vasthouden. Begeleiding kan bij mij in de praktijk, aan huis of online via een eenvoudig thuis programma tot een maatwerk programma.

Sandra

Eén reactie

  1. De coach sessies van Sandra heb ik als heel prettig ervaren. Ze brengt je op je gemak en heeft een open houding.

    Tijdens het doornemen van mijn dagelijkse eetpatroon, vertelde Sandra niet alleen wat beter kan, maar legde ook uit waaróm. In plaats van mij alleen een uitdraai te geven van de weegschaal, legde ze ook uit wat de verschillende waarden betekenen voor mijn lichaam en wat ik kan doen om dat te verbeteren. In combinatie met het voedingsdagboek wat ik in moest vullen, heeft dat mijn ogen wel geopend. Ik dacht zelf dat ik gezond bezig was, maar was mijn lichaam aan het uithongeren waardoor ik totaal geen energie meer over had en niet afviel. Door juist iets meer en beter te eten, had ik na een week al veel meer energie. Ook merkte ik door het voedingsdagboek dat bepaalde dingen die ik at, helemaal niet zo gezond zijn als ik dacht (of veel ongezonder dan ik dacht), bijvoorbeeld kleine chipolata worstjes, die net zo veel calorieën bevatten als een kleine Mars!

    Sandra speelde goed in op de ontdekkingen die ik uit het voedingsdagboek deed en vertelde mij over verschillende gezondere alternatieven. Dat alleen al heeft mij erg geholpen, want ik begon behoorlijk gefrustreerd te raken. Het voorbeeld menu wat ik in het verleden van een diëtiste heb gekregen, past gewoon niet bij mij. Ik vond het smaakloos, ouderwets en ik viel er niet van af. Omdat ik van groenten hou en al een goede basis van huis uit heb meegekregen om vers te koken, vond ik het geweldig om te horen dat ik met aanpassingen gewoon ‘mijn ding’ kan blijven doen. Ook het vinden van oplossingen voor mijn valkuilen heeft mij goed geholpen. Een grote valkuil van mij is bijvoorbeeld om makkelijk iets te bestellen als ik op het werk een drukke dag heb gehad. Onder het mom van steunen van de horeca in deze moeilijke tijden enzo, maar eigenlijk ben ik dan gewoon te moe om te koken. Een goede tip was om in het weekend alvast dingen voor te koken. Een ander voorbeeld was het verschil in werktijden van mijn man en mij. Hij begint 2 uur later met werken en is een uur later thuis dan ik. Op het moment dat hij thuis komt, ben ik al aan het snacken gegaan, om de tijd tot het eten te overbruggen. Sandra heeft mij geleerd dat een paar nootjes helemaal niet zo erg zijn en dat ik dan de tijd tot het avondeten veel makkelijker kan overbruggen.

    Deze 4 sessies heb ik dus niet alleen geleerd om betere keuzes te maken met voeding, maar ook meer inzicht gekregen in waarom ik (bepaalde dingen) eet. Dankzij die inzicht in mijzelf kan ik nu verder werken aan een gezondere versie van mij.

    Marise 49 Zoetermeer

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *